Wednesday, December 15, 2010

Di sini bermula...

Selepas hampir setahun saya mengkaji pelaburan emas ini, tanggal 16 Oktober 2010 bersamaan pada hari Sabtu, menjadi sejarah kerana ini kali pertama saya menjejakkan kaki ke Public Gold Sunway untuk mendengar sendiri pelaburan emas dan memahami secara mendalam pelaburan ini. Selalunya saya hanya baca di blog-blog sahja selain berbinjang sesama kawan sepejabat. Saya datang bersama-sama rakan sepejabatku iaitu En Zul dan En Faridz.

Seminar yang dijalankan ini adalah percuma. Saya sampai lebih kurang pukul 8.15 malam dimana seminar ini bermula pada pukul 8.30-10.30 malam. Penceramah pada malam itu adalah pemilik blog http://jutawanemas.com iaitu En Syukor Hashim. Beliau juga merupakan General Manager, Public Gold Fine International Sdn. Bhd. Beliau juga telah menkaji pelaburan emas ini lebih daripada 5 tahun. 

Sejak mendegar penerangan yang cukup jelas berkenaan pelaburan emas ini, siang dan malam duk pikir nak kumpul duit. Kebetulan pada masa ni terdapat promosi yang dijalankan oleh pihak Public Gold iaitu cuma bermodalkan RM 20K boleh adi tokey emas. sebelum ni, syarat nak njadi tokey emas ini memerlukan modal sebanyak RM 40K..

Daripada program berkenaan, saya mendapat pendedahan terutama mengenai konsep wang dan kekayaan yang sebenar. Wang kertas yang digunapakai di dalam sistem kewangan sekarang bukanlah wang pada erti kata sebenar. Andai kita berada di dalam keadaan perperangan, kemelesetan ekonomi dan inflasi maka wang kertas akan turut terjejas teruk atau mungkin nilainya akan terus hilang dan tidak berguna lagi.

Selain daripada itu, wang juga merupakan kertas yang boleh dimanipulasikan dan boleh dicetak sebanyak mungkin dan menghilangkan nilainya akan tetapi jika anda memiliki emas, perak, hartanah yang diusahakan, ternakan dan tanam-tanaman maka ia tidak boleh dimanipulasikan.

Setelah cukup modal seperti yang di syaratkan dan berbekalkan pengetahuan yang ada, saya mula menceburi bidang pelaburan emas ini dengan menjadi dealer Public Fine Gold International sdn. Bhd. bermula pada bulan November 2010.

Kepada kawan-kawan yang berminat untuk membuat simpanan/membeli/menjual bolehlah menghubungi saya di talian 013-3342326 ( En Qusyairi). Saya akan berikan anda tips bagaimana menambah simpanan emas anda dengan teknik manipulasi emas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...